Regulamin

Określający zasady współpracy z Printica

Słowniczek

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

Zleceniobiorcy, Wykonawcy – rozumie się przez to firmę Printica Ewelina Fudala z siedzibą w Wierzbnej 4, 37-500 Jarosław, NIP 7922270467
Zleceniodawcy, Kliencie, Zamawiającym, Składającym zamówienie, – rozumie się przez to przedsiębiorcę w rozumieniu 431 k.c. tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Produkcie, Zamówieniu, Zleceniu – rozumie się przez to zakres prac o określonej przez Zamawiającego specyfikacji, które zostały wycenione oraz następnie wykonane przez Zleceniobiorcę na rzecz Zamawiającego.
Opiekunie – rozumie się przez to osobę, która zajmuję się obsługą zamówienia dla danego Klienta, w tym: wyceną zapytania, jego realizacją oraz dostawą do Zamawiającego.
Towarze, materiałach, przedmiocie zamówienia – rozumie się przez to gotowy produkt wykonany na rzecz Zamawiającego

1. Postanowienia ogólne

  1. Postanowienia niniejszego regulaminu określają zasady przyjęcia i realizacji zleceń, odbioru towaru albo jego wysyłki, płatności, reklamacji oraz praw autorskich, dotyczące wszystkich Zleceniodawców podejmujących współpracę z firmą Printica.
  2. W przypadku zawarcia przez Zleceniobiorcę ze Zleceniodawcą odrębnej umowy, postanowienia niniejszego regulaminu znajdują zastosowanie w zakresie nieobjętym umową.
  3. Składając zamówienie Zleceniodawca potwierdza, że zapoznał się treścią niniejszego regulaminu i akceptuje jego treść.
  4. Przedmiotem świadczenia Wykonawcy są rzeczy wyprodukowane według specyfikacji Zamawiającego, służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, toteż nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy.

2. Przyjęcie zlecenia

  1. Zlecenia przyjmowane są przez Zleceniobiorcę w formie elektronicznej pod adresem: biuro@printica.pl
  2. Zleceniodawca zobowiązany jest do przesłania zlecenia za pomocą wiadomości e-mail na adres Zleceniobiorcy: biuro@printica.pl bądź za pośrednictwem formularza kontaktowego widniejącego na stronie www.printica.pl
  3. Wskazana w § 2, ust. 2 wiadomość e-mail musi zostać przesłana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Zleceniodawcy oraz zawierać wszelkie dane potrzebne do realizacji zlecenia, w szczególności:
    • dane firmy Zleceniodawcy w tym kontakt do osoby odpowiedzialnej za zlecenie
    • oznaczenie następujących parametrów zlecenia: nazwa pliku do druku, materiału, który ma zostać użyty do wydruku albo który zostanie dostarczony przez Zleceniodawcę, format, wykończenie, ilość wydruków, uszlachetnienia, kolorystyka
    • sposób pakowania wydruków, ewentualnie prace dodatkowe w tym konfekcjonowanie, insertowanie itp.
    • proponowany przez Zleceniodawcę termin realizacji zlecenia oraz wysyłki albo osobistego odbioru
    • w przypadku wyboru przez Zleceniodawcę opcji wysyłki wykonanych wydruków, dane do wysyłki oraz określenie spedytora, firmy kurierskiej, przewoźnika lub operatora pocztowego, z zastrzeżeniem ograniczenia wyboru do firm wykonujących swoje usługi na terenie obejmującym siedziby Zleceniobiorcy oraz Zleceniodawcy.
  4. Zleceniobiorca zastrzega, iż do realizacji wysyłki wydruków ma zastosowanie regulamin usług firmy kurierskiej, spedytora, przewoźnika albo operatora pocztowego wskazanego przez Zleceniodawcę.
  5. W przypadku braku wszystkich niezbędnych danych, Zleceniobiorca przystąpi do realizacji zlecenia dopiero po uzupełnieniu przez Zleceniodawcę brakujących informacji, w terminie określonym przez Zleceniobiorcę.
  6. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do odmowy podjęcia realizacji zlecenia w przypadku nieokreślenia przez Zleceniodawcę wszystkich danych wskazanych w § 2 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
  7. Przed realizacją zlecenia Zleceniobiorca ma prawo żądać przedpłaty lub odpowiednich zabezpieczeń.
  8. Zleceniobiorca potwierdza Zleceniodawcy przyjęcie zlecenia w formie elektronicznej i ostatecznie określa wszelkie istotne warunki zlecenia, w szczególności cenę, termin realizacji, wysyłki albo odbioru osobistego wydruków, sposobu pakowania, oraz ewentualnie sposób dostawy.

Realizacja zamówienia oraz dostawa materiałów

  1. Przygotowanie plików do druku niezbędnych do realizacji zlecenia, należy przygotować zgodnie z poniższymi zasadami „przygotowania materiałów do druku”
    • Projekt wyśrodkowany na stronie w skali 1:1.
    • Spady po 3 mm z każdej strony
    • Rozdzielczość bitmap 300–350 dpi (rozdzielczość niższa niż 250 dpi może niekorzystnie wpłynąć na jakość drukowanych obiektów za co Wykonawca nie bierze odpowiedzialności, a powyżej 350 dpi nie powoduje poprawy jakości, niepotrzebnie natomiast zwiększa rozmiar pliku).
    • Przestrzeń koloru CMYK .Przekazując dane niezgodne z przestrzenią barwną wymaganą w tej specyfikacji (np. RGB) Klient zgadza się na wykonanie konwersji do CMYK i ponosi odpowiedzialność za wszystkie odstępstwa barwne z tego tytułu.
    • Do miejsc, których kolorystykę Klient uznał za ważną i konieczną do odwzorowania w największym stopniu, wskazany jest proof kolorystyczny, który wykonywany jest odpłatnie na życzenie Klienta.
    • Zamówienie musi być zgodne z kolorami umieszczonymi w plikach. Używanie kolorów dodatkowych Pantone powinno być wyraźnie zaznaczone w treści maila z zapytaniem ofertowym, zamówieniem oraz odpowiednio opisane w pliku.
    • Wszystkie elementy „Spot Color” dotyczące danego koloru „Pantone” muszą mieć tę samą nazwę.
    • Teksty zamienione na krzywe.
    • Minimalny stopień pisma drukowanego więcej niż jednym kolorem lub w kontrze dla krojów jednoelementowych 8 pkt, a dla krojów dwuelementowych 10 pkt.
    • Grubość linii – minimum 0,2 pkt.
    • Odległość obiektów graficznych i tekstów od linii cięcia min. 3 mm (katalogi i teczki zalecane 5 mm).
    • Czarne teksty prosimy budować tylko z czerni czyli: (C-0%, M-0%,Y-0%, K-100%)
    • Białe elementy muszą mieć WYŁĄCZONY nadruk (overprint).
    • Suma farb (CMYK) nie może przekroczyć 330% dla druku na papierach powlekanych i 270% dla papierów niepowlekanych
    • Jeżeli występują linie cięcia w pracy, to powinny się znajdować poza obszarem brutto.
    • Lakier wybiórczy powinien być przygotowany na osobnej stronie. Miejsca lakierowane powinny zostać wypełnione 100% apli (zalecany czarny kolor).
    • Wykrojnik należy nałożyć na projekt (kolor dla wykrojnika np. Pantone lub inny nie występujący w pracy z włączonym nadrukiem – overprintem).
    • Szczególną uwagę należy zwrócić na to, aby wszystkie pliki dostarczone do produkcji były wygenerowane w ten sam sposób, na stronach o jednakowych wymiarach w całej publikacji. W przypadku prac wielostronicowych preferowany jest jeden plik z użytkami ułożonymi w kolejności, w której mają się znaleźć w gotowej publikacji „strona za stroną” oraz z wakatami (o ile występują w pracy). W osobnym pli-ku należy umieścić np. okładkę.
    • Dostarczone pliki powinny być już po ostatecznych korektach tekstowych.
  2. Zleceniobiorca nie ponosi jednak odpowiedzialności za:
    • Niezgodność kolorów, jeśli nie został wykonany wzorzec kolorystyczny.
    • Błędy powstałe przy druku z plików otwartych.
    • Treść zawartą w plikach (błędy ortograficzne, stylistyczne, rzeczowe itp.).
  3. Produkty wykonywane są zgodnie z zasadami sztuki poligraficznej, chyba, że Klient na własną odpowiedzialność odstępuje od tych zasad. Ewentualne wady z tego wynikające nie będą podstawą do reklamacji.
  4. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia oferty przez Klienta zlecenie kierowane jest do produkcji a umowa uważana za zawartą z obowiązkiem zapłaty. W przypadku rozbieżności między treścią zapytania ofertowego a ofertą – wiążąca jest treść oferty.
  5. Wszelkie zmiany lub poprawki zamówienia składane przez Klienta po przyjęciu oferty wymagają potwierdzenia przez Wykonawcę. Jeśli Wykonawca poniósł już koszty produkcji bądź przygotowalni, a Klient zamierza zmienić treść zamówienia, zobowiązany jest do zapłaty kosztów poniesionych przez Wykonawcę.
  6. Zleceniobiorca realizuje zlecenie w oparciu o pliki dostarczone przez Zleceniodawcę. W związku z powyższym, Zleceniodawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne i fizyczne plików dostarczonych do druku oraz przygotowanie plików niezgodnie ze specyfikacją „przygotowania materiałów do druku”.
  7. W przypadku realizacji wydruków z wykorzystaniem materiałów dostarczonych albo wybranych przez Zleceniodawcę, pomimo zastrzeżenia przez Zleceniobiorcę braku przydatności materiału do realizacji danego rodzaju zlecenia, Zleceniobiorca nie odpowiada za stopień ich przydatności, jak i za ewentualne wady, czy też uszkodzenia mogące ujawnić się w trakcie produkcji.
  8. W przypadku wykonania wydruków próbnych, Zleceniodawca przed przystąpieniem przez Zleceniobiorcę do realizacji zlecenia, zobowiązany jest do akceptacji przedmiotowego wydruku, w trybie przewidzianym dla składania zleceń.
  9. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za odstępstwa od pożądanych przez Zleceniodawcę kolorów, jeżeli nie otrzymał przed drukiem zatwierdzonego podpisem Zleceniodawcy lub podpisem upoważnionej przez Zleceniodawcę osoby, wzorca koloru jakim jest cromalin lub inny wiarygodny wydruk (proof kolorystyczny).
  10. Przy złożeniu powtórnego zlecenia na druk tej samej pracy wymagane jest ponowne dostarczenie wzoru kolorystycznego, zatwierdzonego podpisem Zleceniodawcy lub podpisem upoważnionej przez Zleceniodawcę osoby.
  11. Zleceniodawca wyraża zgodę na wykorzystanie produktów wykonanych przez Zleceniobiorcę w materiałach informacyjnych i reklamowych oraz jako próbki możliwości technicznych Zleceniobiorcy.
  12. Termin realizacji zamówienia określany jest przez Opiekuna uwzględniając możliwości techniczne Zleceniobiorcy oraz jest uzależniony od rodzaju zlecenia.
    Określony przez Zleceniobiorcę termin realizacji nie obejmuje czasu doręczenia przesyłki przez wybranego, zgodnie z postanowieniami § 2 niniejszego regulaminu, spedytora, firmę kurierską, przewoźnika lub operatora pocztowego.
  13. Zleceniobiorca nie odpowiada za opóźnienia w realizacji zleceń, powstałego na skutek siły wyższej. W przypadku wystąpienia tego rodzaju przeszkód Zleceniobiorca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zleceniodawcy.
  14. Towar może zostać ubezpieczony na czas transportu na koszt Zleceniodawcy, po złożeniu osobnej dyspozycji przez Zleceniodawcę.
  15. W przypadku dostarczania towaru do Zleceniodawców, Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu dostarczania przesyłki oraz wybrakowanie, uszkodzenie towaru powstałe w czasie transportu, jeżeli jest ono następstwem okoliczności leżących po stronie przewoźnika.
  16. W przypadku odbioru towaru przez Zleceniodawcę własnymi środkami transportu wszelkie korzyści i ciężary w tym możliwość utraty lub uszkodzenia przechodzą na Zleceniodawcę w momencie przekazania towaru.
  17. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku kiedy towar nie został dostarczony w terminie z przyczyn od niego niezależnych.
  18. Brak odbioru towaru bądź odmowa przyjęcia przez Zleceniodawcę skutkuje umieszczeniem towaru w magazynie
    i uprawnia Wykonawcę do żądania od Zleceniodawcy zwrotu wszelkich kosztów z tym związanych.
  19. Zleceniodawca po dostarczeniu towaru zobowiązany jest do jego przechowywania w sposób uniemożliwiający uszkodzenie i zawilgocenie.

4. Prawa autorskie oraz własność intelektualna

  1. Akceptacja przedmiotowego Regulaminu jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia przez Zleceniodawcę o posiadaniu praw do wszystkich dostarczonych materiałów i plików.
  2. W przypadku naruszenia praw autorskich osób trzecich w toku realizacji zlecenia, pełną odpowiedzialność z tego tytułu ponosi Zleceniodawca. Zleceniodawca zwalnia Zleceniobiorcę ze wszystkich roszczeń osób trzecich z powodu takiego naruszenia praw. Dodatkowo Zleceniodawca oświadcza, iż zobowiązuje się do zwrotu na rzecz Zleceniobiorcy wszelkich kosztów poniesionych przez Zleceniobiorcę z tytułu naruszenia wyżej wskazanych praw osób trzecich.
  3. Wykonane przez Zleceniobiorcę, na rzecz Zleceniodawcy projekty są własnością Zleceniobiorcy i bez jego zgody nie mogą być udostępniane osobom trzecim. Projekty podlegają ochronie autorskiej.
  4. Adres strony internetowej www.printica.pl , a także jej zawartość stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez polskie prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe są znakami zastrzeżonymi i należą do serwisu www.printica.pl. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.printica.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Złamanie powyższych przepisów będzie ścigane w drodze postępowania sądowego.

5. Warunki płatności

  1. Cena towaru ustalana jest według oferty przedstawionej i potwierdzonej w przesłanym zwrotnie zamówieniu drogą e-mail.
  2. Ceny towaru wyrażone są co do zasady w kwotach netto w walucie polskich złotych.
  3. Zamawiający zobowiązany jest uiścić wynagrodzenie zgodnie z terminem i formą płatności wskazanym w ofercie.
    W razie braku wskazania terminu płatności, wynosi on 7 dni od dnia odbioru przedmiotu zamówienia.
  4. W przypadku, gdy faktura nie zostanie uregulowana w terminie, Zleceniobiorca naliczy odsetki ustawowe.
  5. Jeżeli Zleceniodawca zalega z zapłatą poprzedniego zlecenia albo z zapłatą uzgodnionej zaliczki, Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do wstrzymania lub przerwana realizacji zlecenia lub odmowy wydania towaru.
  6. Zleceniobiorca zastrzega sobie własność towaru, aż do momentu uiszczenia przez Zleceniodawcę całości ceny.
  7. Towar dostarczony do Zleceniodawcy należy traktować jako sprzedany, na tej podstawie Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty pełnej jego wartości w terminie określonym na fakturze.

6. Reklamacje

  1. Zleceniodawca każdorazowo zobowiązany jest niezwłocznie po otrzymaniu towaru do jego sprawdzenia pod względem ilości i jakości oraz wykonania zgodnie ze zleceniem.
  2. Wszelkie reklamacje należy złożyć w formie pisemnej na adres mailowy (biuro@printica.pl) Zleceniobiorcy
    w przeciągu 3 kolejnych dni roboczych. Reklamacje w formie ustnej/telefonicznej nie będą rozpatrywane i uznawane.
  3. W przypadku realizacji dużych zleceń okres ten może zostać wydłużony przez Zleceniobiorcę na wniosek Zleceniodawcy złożony w formie przewidzianej dla składania zlecenia. Reklamacje nie będą rozpatrywane po upływie okresu, o którym powyżej.
  4. Zleceniodawca ma obowiązek udostępnienia reklamowanego towaru zleceniobiorcy, dostarczenia odpowiednio zrobionych zdjęć z udokumentowanymi wadami, celem sporządzenia protokołu oględzin towaru.
  5. Zleceniodawca ma obowiązek przekazania towaru podlegającego reklamacji w stanie nienaruszonym i oryginalnym opakowaniu. Towar powinien zostać odpowiednio zabezpieczony przez Zleceniodawcę, aby nie uległ uszkodzeniu na czas transportu.
  6. Zleceniobiorca po otrzymaniu reklamacji drogą pisemną każdorazowo potwierdza jej przyjęcie. Od tego momentu liczony jest czas rozpatrywania reklamacji.
  7. Zleceniobiorca zobowiązany jest rozpoznać reklamację w terminie 14 dni roboczych od momentu jej otrzymania na piśmie. W przypadku przekroczenia tego terminu oraz braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej ze strony Zleceniobiorcy reklamacja zostaje rozpatrzona pozytywnie.
  8. W razie sporu co do istnienia wad lub ich charakteru strony skierują wadliwe egzemplarze do ekspertyzy, przez co zostanie wydłużony okres rozpoznania reklamacji, o czym Klient zostanie poinformowany.
  9. W przypadku zasadności wniesionej reklamacji Zleceniobiorca po konsultacji ze Zleceniodawcą może wedle własnego uznania: obniżyć cenę lub dostarczyć towar wolny od wad lub dokonać zwrotu uiszczonych należności.
  10. W przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki, Zleceniodawca ma obowiązek, w momencie odbioru przesyłki, sporządzenia protokołu szkodowego – podpisanego przez przewoźnika. Brak protokołu pozbawia Zleceniodawcę możliwości uwzględnienia reklamacji przez Zleceniobiorcę, a nadto skutecznego dochodzenia odszkodowania.
  11. Brak jakiejkolwiek części dostarczonego towaru nie upoważnia do reklamowania całej dostawy.
  12. Reklamacji nie podlegają nieznaczne odchylenia od zatwierdzonego przez Zleceniodawcę wzorca kolorystycznego. To samo odnosi się do porównania odbitek próbnych z drukiem nakładu.
  13. Wszelkie reklamacje kolorystyczne będą rozpatrywane na podstawie wzorów kolorystycznych pisemnie zaakceptowanych przez Zleceniodawcę i przyjętych przez Zleceniobiorcę do druku.
  14. Zleceniobiorca informuję, że według normy ISO 12647 odbieg kolorystyczny wykonanej produkcji może wynosić +/- 5% dla każdego koloru i nie jest to podstawą do wniesienia reklamacji.
  15. W przypadku reklamacji, Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność do wysokości kwoty kontraktu nawiązanego bezpośrednio ze Zleceniodawcą. Nie przewiduje się odszkodowania za tak zwaną wartości utraconych korzyści.
  16. Towar podlegający reklamacji nie może być przedmiotem obrotu do czasu rozpatrzenia reklamacji.
  17. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Zamawiającego lub osoby trzecie
    w przypadku zaniechania sprawdzenia pliku, który zatwierdził (sprawdzanie proofa, impozycji).

7. Prywatność i bezpieczeństwo

  1. W związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i rozpoczęciem stosowania od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”, informujemy, że:
    • 1.1. Administratorem danych osobowych Zleceniodawcy jest Ewelina Fudala, prowadząca działalność gospodarcza pod firmą PRINTICA Ewelina Fudala, NIP: 7922270467 nr REGON 386842033 (dalej jako „Firma”),
    • 1.2. Z Administratorem danych można się skontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej, jak i za pomocą maila, a także telefonicznie w następujący sposób: tel. +48 669 449 443, e-mail: biuro@printica.pl
    • 1.3. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
    • 1.4. Firma przetwarza dane osobowe w celach:
    • a) świadczenia usług poligraficznych na rzecz Kupujących. Podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • b) sprzedaży produktów oferowanych przez Firmę – podstawą prawną przetwarzania danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    • c) marketingowych – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Firmy – marketing własnych produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    • 1.5. Rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Firmy – (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
    • 1.6.W celu wykonania ciążących obowiązków prawnych, np.: wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych, udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przepisami – przez czas wykonywania obowiązków i czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywanie dokumentów (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    • 1.7 Administrator w celu realizacji umowy potrzebuje uzyskać następujące dane osobowe: dane identyfikacyjne (imię, nazwisko i ewentualnie firmę oraz numer NIP) dane adresowe (adres e-mail, ulica, miejsce zamieszkania, kod pocztowy). Brak podania tych danych uniemożliwia wykonanie zamówienia.
    • Administrator może dodatkowo prosić Zleceniodawcę o podanie danych dodatkowych (np. numer kontaktowy), które to dane nie mają wpływu na zawarcie umowy, jednakże ułatwiają kontakt z Kupującym, a tym samym wpływają na sprawną realizację zamówienia.
    • 1.9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zawarcia umowy z Firmą oraz wykonania Zamówienia.
    • 1.10. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów
    • i przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń – nie dłużej niż przez okres 6 lat, lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody.
    • 1.11. Odbiorcami danych osobowych będą:
    • a) podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Firmy w celu obsługi strony internetowej oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Firmy,
    • b) podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe,
    • c) podmioty świadczące na rzecz firmy usługi podatkowe i księgowe,
    • 1.12.Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo do dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    • 1.13. W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może zwrócić się do Firmy z prośbą o udzielenie informacji.
    • 1.14. Administrator może poprosić o dodatkowe informacje pozwalające uwierzytelnić osobę wykonującą przedmiotowe uprawnienia. Aby mieć pewność, że jesteś uprawniony do złożenia wniosku, możemy poprosić
    • o dodatkowe informacje pozwalające osobę wnoszącą o udzielenie informacji.
    • 1.15. Każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem maja zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana dokonywana jest poprzez umieszczenie nowej treści Regulaminu w serwisie internetowym www.printica.pl
  3. Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu, to jest przed dniem umieszczenia na stronie internetowej nowej treści Regulaminu, będą realizowane zgodnie z postanowieniami poprzedniej wersji Regulaminu.
  4. Ewentualne spory pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą będącym jednoczenie Konsumentem rozstrzygane będą przez sad powszechny właściwy według przepisów Kodeksu postepowania cywilnego.
  5. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą, który nie jest Konsumentem, rozstrzygane będą przez sad powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  6. Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty.
  7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.08. 2020 r.